Offene Stellen an der Munich Business School

Die Munich Business School ist eine der führenden Wirtschaftshochschulen im deutschsprachigen Raum und bildet seit 1991 Führungskräfte für den globalisierten Arbeitsmarkt aus. Von Bachelor- und Master-Studiengängen über MBA- und Doktoratsprogramme bis hin zu Executive Education finden Sie an unserer Hochschule ein breites Spektrum an Bildungsangeboten, die eins gemeinsam haben: Sie sind international, praxisnah und persönlich.


Zur Verstärkung unseres engagierten Teams am attraktiven Standort München suchen wir zum 1. August 2019 eine/n:

Auszubildende/n zur/zum Kaufmann/ Kauffrau für Büromanagement mit Schwerpunkt Assistenz in Öffentlichkeitsarbeit und Eventmanagement

Deine Aufgaben:

Während deiner dreijährigen Ausbildung wirst du intensiv in dein Aufgabengebiet eingearbeitet, wobei dir ein fester Ansprechpartner jederzeit mit Rat und Tat zur Seite steht. Mit zunehmender Eigenverantwortung übernimmst du Aufgaben in den folgenden Bereichen:

  • Büroorganisation und allgemeine Verwaltungsaufgaben
  • Kaufmännische Tätigkeiten und Assistenzaufgaben
  • Allgemeine Korrespondenz auf Deutsch und Englisch in Wort und Schrift
  • Organisation und Durchführung von Events intern und extern
  • Unterstützung im Facility Management/ Campus Management
  • Allgemeine Projektunterstützung in den Bereichen Personal, Finanzen und Marketing
  • Besucher- und Kundenmanagement sowie Betreuung der Studenten und Dozenten  

Dein Profil:

  • Mittlere Reife/Realschulabschluss, Fachabitur oder Abitur
  • Gute EDV-Kenntnisse (MS Office)
  • Englischkenntnisse von Vorteil (oder Bereitschaft sich diese anzueignen) 
  • Freundliches und souveränes Auftreten sowie Spaß am Kontakt mit Studierenden
  • Interesse an einem internationalen Umfeld, idealerweise erste Auslandserfahrungen während der Schulzeit
  • Sorgfältige und selbstständige Arbeitsweise
  • Spaß an der Arbeit in einem kleinen engagierten Team

Wir bieten:

  • Interessantes und abwechslungsreiches Aufgabengebiet
  • Flache Hierarchien in einem internationalen Umfeld
  • Mitarbeiterangebote und Weiterbildungsmöglichkeiten
  • Gutes Arbeitsklima

Haben wir dein Interesse geweckt? Dann freuen wir uns auf deine Bewerbung (Lebenslauf, Zeugnisse, etc.). Bitte richte deine Online-Bewerbung bis zum 31.01.2019 an Herrn Martin George

Online bewerben


Zur Verstärkung unseres Teams am attraktiven Standort München suchen wir ab sofort (für ca. 10 Std/Woche) eine

Studentische Hilfskraft im Career Center (m/w)

Aufgabenbereiche: 

  • Einbindung in das Tagesgeschäft als persönliche Assistenz
  • Einstellen von Stellenanzeigen in das MBS Job Portal
  • Allgemeine Büro- und Recherchetätigkeiten
  • Konzeptionelle Tätigkeiten
  • Unterstützung bei der Planung, Organisation und Durchführung von Karriere-Veranstaltungen
  • Unterstützung bei Marketingmaßnahmen im Bereich Career Center
  • Durchführung eigener Projekte im Bereich Career Center
  • Professionelle Korrespondenz in englischer und deutscher Sprache (schriftlich und per Telefon)

Voraussetzungen:

  • Selbständige, gewissenhafte und lösungsorientierte Arbeitsweise
  • Interesse an den Themen Karriere, Bewerbung, Netzwerk und Berufseinstieg
  • Freude am Organisieren und am Umgang mit Menschen, Teamfähigkeit
  • Loyalität, Flexibilität, Motivation und Engagement
  • Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift
  • Sehr gute MS-Office-Kenntnisse (Excel, Outlook, PowerPoint, Word)

Du hast Lust, in einem jungen, dynamischen Team mit flacher Hierarchie zu arbeiten? Dann freuen wir uns über deine Online-Bewerbung (z.H. Julia Brotzki).

Jetzt bewerben


Professur International Business / General Management

(Available as a full-time or part-time (min. 50%) position beginning September 2019)

Your Responsibilities

  • Teaching General Management related topics to business students in Bachelor, Master, MBA and DBA programs
  • Taking over basic General Management and International Business courses
  • Contributing to research, preferably in our focus research areas
  • Supervising students and connecting to the business community
  • Involvement in governance and committee work as well as institutional development

All applicants must fulfill the formal requirements for the position of professor in Bavaria including:

  • Master degree and doctoral degree in a relevant field
  • Professional experience of at least five years, three of which must have been gained outside a university

Our Offer

If you are looking for a new challenge in a prosperous and inspiring environment, please apply online by December 15, 2018 (attn: Prof. Dr. Stefan Baldi, Dean)

Bewerben


Professur International Business / Innovation and Entrepreneurship

(Available as a full-time or part-time (min. 50%) position beginning September 2019)

Your Responsibilities

  • Teaching mainly Innovation and Entrepreneurship related topics to business students in Bachelor, Master, MBA and DBA programs
  • Taking over basic International Business courses
  • Contributing to research, preferably in our focus research areas
  • Supervising students and connecting to industry partners
  • Involvement in governance and committee work as well as institutional development

All applicants must fulfill the formal requirements for the position of professor in Bavaria including:

  • University degree and doctoral degree in a relevant field
  • Professional experience of at least five years, three of which must have been gained outside a university

Our Offer

If you are looking for a new challenge in a prosperous and inspiring environment, please apply online by December 15, 2018 (attn: Prof. Dr. Stefan Baldi, Dean)

Bewerben


Professur International Business / Finance and Accounting

(Available as a full-time or part-time (min. 50%) position beginning September 2019)

Your Responsibilities

  • Teaching Finance and Accounting courses to business students in Bachelor, Master, MBA and DBA programs
  • Taking over basic International Buiness courses
  • Contributing to research, preferably in our focus research areas
  • Supervising students and connecting to the business community
  • Involvement in governance and committee work as well as institutional development

All applicants must fulfill the formal requirements for the position of professor in Bavaria including:

  • Master degree and doctoral degree in a relevant field
  • Professional experience of at least five years, three of which must have been gained outside a university

Our Offer

If you are looking for a new challenge in a prosperous and inspiring environment, please apply online by December 15, 2018 (attn: Prof. Dr. Stefan Baldi, Dean)

Bewerben


Professur International Business / Marketing and Communication

(Available as a full-time or part-time (min. 50%) position beginning September 2019)

Your Responsibilities

  • Teaching mainly Marketing and Communication related topics to business students in Bachelor, Master, MBA and DBA programs
  • Taking over basic General Management and International Business courses
  • Contributing to research, preferably in our focus research areas
  • Supervising students and connecting to industry partners
  • Involvement in governance and committee work as well as institutional development

All applicants must fulfill the formal requirements for the position of professor in Bavaria including:

  • University degree and doctoral degree in a relevant field
  • Professional experience of at least five years, three of which must have been gained outside a university

Our Offer

If you are looking for a new challenge in a prosperous and inspiring environment, please apply online by December 15, 2018 (attn: Prof. Dr. Stefan Baldi, Dean)

Bewerben


Professur Responsible Leadership

(Available as a full-time or part-time [min. 50 %] position beginning September 2019, or later)

Your Responsibilities

  • Teaching mainly Responsible Leadership and related topics as CSR, governance & business ethics to business students in Bachelor, Master, MBA and DBA programs
  • Taking over basic General Management and International Business courses
  • Contributing to research, preferably in our focus research areas
  • Supervising students and connecting to industry partners
  • Involvement in governance and committee work as well as institutional development

Our Requirements

  • Proven excellence in teaching at undergraduate and graduate levels
  • Commitment to high quality research with an appropriate record of scholarship
  • Relevant work experience in the areas of Responsible Leadership
  • Strong network and demonstrated ability to work with industry partners
  • International profile and teaching experience in English

    All applicants must fulfill the formal requirements for the position of professor in Bavaria including:

    • University degree and doctoral degree in a relevant field
    • Professional experience of at least five years, three of which must have been gained outside a university

    Our Offer

    If you are looking for a new challenge in a prosperous and inspiring environment, please apply online by January 31, 2019 (attn: Prof. Dr. Stefan Baldi, Dean)

    Bewerben


     Kontakt


    Julia Brotzki

    Munich Business School

    Elsenheimerstr. 61
    D-80687 München