Professor*innen und Dozent*innen sprechen miteinander
Faculty

Prof. Dr. rer. pol. Hans H. Jung



Following his apprenticeship as a banker, Prof. Dr. Hans H. Jung studied Business Administration at the University of Mannheim. He took his doctorate under Prof. Dr. Hans Raffée in 1997. At the same time, he was the CEO of the Institute for Marketing at Mannheim University and a partner of ISUMA Consulting GmbH, Prof. Dr. Wiedmann & Partner. From 1998 to 2000, Prof. Dr. Jung was a manager at Daimler AG with his office in London. In 2001, he became Principal and later Vice President of Nexolab GmbH, a BMW Group company. In 2007, he participated in the program for managing directors and CEOs of St. Gallen.

Since 2011, Prof. Dr. Jung has been a senior manager of the consultancy UNITY AG. Since 2012, he has been a professor at MBS.

At MBS: Professor for International Marketing

Courses: Bachelor International Business, Master International Business

Focus: Marketing Basics, International Service Marketing, Business-to-Business Marketing (Industry 4.0)

BOOKS AND EDITORSHIPS

Jung, H. H. / Kraft, P. (2016): Digital vernetzt. Transformation der Wertschöpfung. Szenarien, Optionen und Erfolgsmodelle für smarte Geschäftsmodelle, Produkte und Services. Hanser Verlag.

Banki, K. / Jung, H. H. / Paschold, R.: Erfolgsfaktoren der Best Performance im Maschinen- und Anlagenbau. VDMA-Verlag, Frankfurt a. M., 2006.

Reichardt, H. / Jensen, O. / Jung, H. H.: Die vergessene Schnittstelle zwischen Vertrieb und Produktion: Demand Chain Management. In: Absatzwirtschaft, special edition "Vertrieb im Fokus", Verlagsgruppe Handelsblatt, Düsseldorf, 2005.

Schnauffer, R. / Jung, H. H.: CRM - Entscheidungen richtig treffen, Springer-Verlag, Berlin, 2004.

Jung, H.: Strategisch ausgerichtetes CRM bei der Heidelberger Druckmaschinen AG. In: Konzepte des Customer Relationship Management. Denk-Institut Verlag, Wiesbaden, 2004.

Speiser, R. / Jung, H. H.: Kernkompetenzen erkennen, entwickeln und erfolgreich umsetzen – Network of Automotive Excellence. Springer-Verlag, Berlin, 2003.

Jung, H. H.: Global Customer Relationship Management als Kernprojekt zur Repositionierung der Heidelberger Druckmaschinen AG als kundenorientierter Lösungsanbieter. One-To-One Book, J&S Dialog Medien, Hamburg, 2002.

Friedrich, M. / Jung, H. H.: Beziehungsmanagement in der Automobilindustrie. In: Payne, A. / Rapp, R.: Handbuch Customer Relationship Management. Gabler Verlag, Wiesbaden u.a.O., 2003.

Wiedmann, K.-P. / Jung, H. H.: Zielkundenmarketing – neue Leitbilder, Methoden und Informationslösungen. In: Handbuch Database Marketing. IM-Verlag, Karlsruhe, 1997.

Jung, H. H.: Mass Customizing in der Automobilmarktsegmentierung. Gabler Verlag Wiesbaden, 1997.

Wiedmann, K.-P. / Jung, H. H.: CORIM – Corporate Research & Intelligence Management als Erfolgsbasis zukunftsgerichteter Zielkundenbearbeitung. Hannover, 1996.

Wiedmann, K.-P. / Jung, H. H.: CORIM – Ein innovativer Management-, Analyse-, Methoden- und Informationsverbund zur Zielkundenorientierung in der Finanzdienstleistungsbranche. Hannover, 1996.

Wiedmann, K.-P. / Jung, H. H.: Neural Networks as Instruments for Automotive Market Segmentation. In: Tagungsband GFKI 96. Springer-Verlag, Heidelberg, 1996.

Wiedmann, K.-P. / Jung, H. H.: CORIM – Neuronal Networks as Instruments for Automotive Market Segmentation, Hannover, 1995.

Wiedmann, K.-P. / Jung, H. H.: Eignung neuronaler Netze als Klassifikationsansatz der Marktforschung. Hannover, 1995.

Wiedmann, K.-P. / Jung, H. H.: Grundlagen und neue Leitbilder dialogorientierter Kommunikation in der Automobilindustrie. Hannover, 1995.

Wiedmann, K.-P. / Jung, H. H.: Neuronale Netze und CORIM – Ein innovativer Methoden- und Managementverbund zur Zielkundenorientierung in der Automobilindustrie. Hannover, 1995.

Wiedmann, K.-P. / Jung, H. H.: Konnektionistische Prognose-Modelle. Hannover, 1994.

Jung, H. H. / Wiedmann, K.-P.: Der Einsatz neuronaler Netze im Rahmen der Marketingplanung. Mannheim, 1993.

 

JOURNAL AND CONFERENCE CONRIBUTIONS, WORKING PAPERS

Mazzucco, B. / Jung, H. H. / Kraft, P. (2017): Auswirkungen der digitalen Transformation auf die Fitnessbranche in Deutschland. MBS Working Paper 2017-06, 2017.

Jung, H. H. / Seif, H. (2013): Connected Services as Drivers for Additional Growth. Con Life Academics, Conference for Connected Living, Business Models, Standardization and Technologies for the Connected Life 2013. Berlin, July 17 – 18, 2013.

Jung, H. H. / Hösl, P. / Leffers, N. / Suhm, A. (2013): Junge Mobilität im Wandel. VDE MINT AKADEMIE Mobilität der Zukunft. München, October 9 – 12, 2013.

Jung, H. H. / Ley, S.: Foresight-orientated Product Service Systems. In: The XXIII ISPIM Conference – Action for Innovation: Innovating from Experience. 2012.

Jung, H. H. / Pfeiffer, M.: Transfer von Geschäftsmodellen aus dem Web in den Maschinen- und Anlagenbau. In: Gausenmeier (Ed.): Vorausschau und Technologieplanung, 8. Symposium für Vorausschau und Technologieplanung, Volume 306, 2012.

Bille, S. / Goerke, M. / Greitemeyer, J. / Jung, H. H. / Meier, M. / Schnitzmeier, R. / Wibbing, P. / Suhm, A.: Elektromobilität: Neue Prozesse für Unternehmen und Kunden – Opportunity UNITY AG, 2012.

Bill, S. / Kespohl, H. D. / Suhm, A. / Herbst, M. / Meier, M. / Thielemann, F. / Jung, H. H. / Pfänder, T. / Wenzelmann, C.: Elektromobilität: Perspektiven und Chancen für Unternehmen – Opportunity UNITY AG, 2011.

Jung, H. H.: Studie Eco4Drive: Neue Technologien erfordern neue Geschäftsmodelle – ATZ / MTZ 2010.

Jung, H. H. / Hammersen, M.: Studie Eco4Drive. In: automotion 2/2009.

Skwarek, V. / Schäfer, H. / Jung, H. H. / Strumann, U.: Gratwanderung zwischen Unterstützung, Ablenkung und Überforderung. In: automotion 1/2009. 

Jung, H. H.: CRM ist mehr als ein IT-Tool. In: Value-Magazin, Value Verlag KG, Zell, 2005.

Jung, H. H.: Integriertes Customer und Supplier Relationship Management. In: Supply Chain Management III, IPM-Verlag, p. 39 – 47, 2003.

Jung, H. H.: Lösung für ein erfolgreiches Zielkundenmanagement. In: Zeitschrift Database Marketing 1/1998.

Jung, H. H.: Checkliste Database-Marketing. In: Zeitschrift Database Marketing 2/1998.

Jung, H. H.: Einführung und Fallbeispiele Data Mining. In: Zeitschrift Database Marketing 3/1998.

Jung, H. H.Fallbeispiel OLAP-Tools. In: Zeitschrift Database Marketing 4/1998.

Jung, H. H.: Fallbeispiele Neuronale Netze. In: Zeitschrift Database Marketing 5/1998.

Jung, H. H. / Baun, S.: Wissensbasierte Systeme. In: Zeitschrift Database Marketing 6/1998.

Jung, H. H.: Fallbeispiele Genetische Algorithmen. In: Zeitschrift Database Marketing 7/1998.

Jung, H. H.: Data Mining-Tools im Zielkundenmanagement. Tagungsband ONLINE, Hamburg, 1997.

Wiedmann, K.-P. / Jung, H. H.: Intelligentes Zielkundenmarketing für Automobilunternehmen. In: Zeitschrift Direkt Marketing 8/1996.

Raffée, H. / Wiedmann, K.-P. / Jung, H. H.: Eignung neuronaler Netze als Berechnungsansatz der Marketingforschung – Grundlagen und erste Ergebnisse eines Methodenvergleichs am Beispiel der a priori-Klassifizierung des Mobilitätsverhaltens von PKW-Nutzern. Working paper No. 107 of the Institute for Marketing, Universität Mannheim, Mannheim, 1995.

Jung, H. H. / Wiedmann, K.-P.: Konnektionistische Prognosemodelle. Working paper No. 101 of the Institut for Marketing, Universität Mannheim, Mannheim, 1994.

All articles by Prof. Dr. Hans H. Jung on the MBS Business Blog

Jung, H. H. / Marschall Carreras, S. / von Stillfried, L. (2017): Market Analysis for Fendt/AGCO Corporation: Development of a Lawnmower Robot for Under-Vine Car. Munich Business School, 11-10-217, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2017/agco-robot-viticulture/

Jung, H. H. / Kraft, P. / von Linde, L. (2016): Emotions on the Web. Munich Business School, 10-24-2017, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2017/emotions-on-the-web/

Jung, H. H. / Miller, W. / Hüni, V. (2017): How to Successfully Manage the Cultural Change Following a Takeover. Munich Business School, 07-04-2017, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2017/takeover/

Jung, H. H. / Kraft, P. (2017): Digitally Connected: On the Way to the Smart Customer – Challenges and Success Stories from Corporate Practice. Munich Business School, 03-10-2017, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2017/digitally-connected-smart-customer/

Jung, H. H. / Mazzucco, B. (2016): The Effect of Digital Transformation on the Fitness Industry. Munich Business School, 11-15-2016, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2016/the-effect-of-digital-transformation-on-the-fitness-industry/

Jung, H. H. / Miller, C. / Kolb, K. (2016): Using Scenarios to Assess Tesla Motors Prospect in the Electric Vehicle World 2020+. Munich Business School, 06-27-2016, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2016/tesla-ev-world-2020/

Jung, H. H. / Weinhold, D. / Stich, L. (2016): Event Marketing: An Analysis of Event Platforms From Selected Premium Car Manufacturers. Munich Business School, 04-08-2016, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2016/event-marketing-car-manufacturers/

Jung, H. H. / Spagl, C. (2016): Football is Attractive for the Fans – and Vice Versa!? Munich Business School, 02-05-2016, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2016/football-is-attractive-for-the-fans/

Jung, H. H. / Kraft, P. (2015): Digital Added Value put into Practice – or: What has the Online Purchase of a New Car to do with the Internship of a Student and the Bachelor Seminars at MBS? Munich Business School, 09-04-2015, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2015/digital-added-value-put-into-practice/

Jung, H. H. (2015): Starting a Career with the Final Thesis. Munich Business School, 04-24-2015, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2015/starting-a-career-with-the-final-thesis/

Jung, H. H. (2014): Where the Customer is King: Part 3 – The Business with Mobility. Munich Business School, 11-14-2014, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2014/where-the-customer-is-king-part-3-the-business-with-mobility/

Jung, H. H. (2014): Where the Customer is King: Part 2 – Service Strategies Simply Implemented. Munich Business School, 11-07-2014, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2014/where-the-customer-is-king-part-2-service-strategies-simply-implemented/

Jung, H. H. (2014): Where the Customer is King: Part 1 – Growth by Customer-Centered Service Innovations. Munich Business School, 10-31-2014, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2014/where-the-customer-is-king-part-1-growth-by-customer-centered-service-innovations/

Jung, H. H. (2014): Which Role Will Electro-mobility Play in the Future? Part 3: What is the Contribution that Research has to Offer? Munich Business School, 09-01-2014, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2014/role-of-electro-mobility-part-3/

Jung, H. H. (2014): Which Role Will Electro-mobility Play in the Future? Part 2: What Steps are Required so that Electro-mobility can Achieve a Sufficient Market Share? Munich Business School, 08-27-2014, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2014/role-of-electro-mobility-part-2/

Jung, H. H. (2014): Which Role Will Electro-mobility Play in the Future? Part 1: When will Electric Cars Become a Part of the Regular Urban Landscape in Munich? Munich Business School, 08-18-2014, https://www.munich-business-school.de/insights/en/2014/role-of-electro-mobility-part-1/

 

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